You are not logged in.

Website
       Support
       Het Metin2 Team
       Forum Events         Ingame Events        FAQ's & Guides

GM of Mod nodig? Kom gezellig op de Chat!

Keizer Forum Event!

Het Keizer Event !
Waarom Moet Jij Keizer Worden ?
Dinsdag 23 September – 19:00 : Metin Regen Event !
Belangrijke informatie:
Yang-verzamelaars (bots)
Pas Op SCAMMERS

Metin2.nl team
GM Aanmelding: Gesloten!

Mod Aanmelding: Gesloten!
Wiki Aanmelding: Gesloten!

Dear visitor, welcome to Welkom op het officiele Metin2.NL forum!. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

jazper

Mahon

• "jazper" started this thread

Occupation: Student natuurkunde en sterrenkunde

Hobbies: Gamen, drummen

Keizerrijk: Chunjo

Klasse: Genezende Sjamaan

• Send private message

1

Saturday, April 10th 2010, 8:10pm

[Guide] Genezende Sjamaan

Hallo allemaal, ik ga jullie (hopelijk) wat leren of genezende sjamanen.
Ik zal maar beginnen met de skills omschrijven.

1. Genezen
De skill spreekt redelijk voor zich. Genezen geeft je instant lp erbij. Dit is waarom genezende sjamanen zo speciaal zijn, in duels blijven we maar genezen om het duel te verlengen wanneer uiteindelijk de tegenstander neer valt. Deze skill word geboost door int en magische aanvals waarde.

2. Gezwindheid
Dit is de eerste buff van genezende sjamanen. De skill geeft toversnelheid, wat je skills sneller laat rechargen en loopsnelheid, waar je sneller van loopt. Dit is een zeer handige skill wat op P over de 40 loop en toversnelheid geeft. Deze skill word niet geboost door iets maar kan wel op andere mensen getarget worden.

3. Aanval omhoog
De 2e buff van genezende sjamanen en hij is waardeloos. Op P geeft deze ongeveer 60 aanvalswaarde wat echt geen ruk uitmaakt. OVERSLAAN

4. Bliksem ontbieden
Dit is de draken brul van de genezende sjamanen. De skill die het meeste schade doet en iedereen in een bepaalde straal van het target raakt. Ook heeft deze skill een kans om te stunnen (18% op G1), maar dit is geen gewone stun, deze stun duurt langer dan bijvoorbeeld de stun van zwaard dreun en word met de leiderschapsbonus: vaardigheidsduur geboost, wat tot een stun van 60 sec!!!!!! kan uitkomen.

5. Gooi bliksem
Dit is een aanvalsskill die de op 1 na hoogste schade doet. Dit is een single target skill, maar als er vijanden heel dichtbij het target staan worden die ook geraakt en heeft verder geen bijwerkingen.

6.Bliksem klauw
Dit is de laatste en minst sterke aanvalskill van de genezende sjamanen, maar deze skill gaat automatisch naar meerder doelen die niet bij elkaar hoeven te staan. Dit is aan het begin nogal onhandig omdat je ongecontroleerd mobs pulled, maar in bijvoorbeeld guild wars is dit heel handig.

Een paar dingen voor je begint aan een genezende sjamaan:
1. Dit is een ZEER moeilijk class als je niet veel geld kunt uitgeven aan bonussen
2. Er zitten een aantal bugs bij (genezend)sjamanen.
-Bliksem ontbieden is visueel verkracht
-Paardrijslag is bij mannelijke sjamanen visueel gebugged
-Zodra je aanvalssnelheid boven de 148 komt dan word de helft van de slagen niet meer geregistreerd
3. Je moet alleen aan genezende sjamaan beginnen als je het niet erg vind wat minder te zijn in pvm, daarentegen ben je de sterkste pvp class.

Stats

Wij (ik en koed) raden aan 1-1 int-vit te doen en als je merkt dat je veel dood gaat of juist nooit dan kan je daarop zelf je stats aanpassen door meer in int te doen of vit. Zodra je die beide 90 hebt kun je alles in beh gooien. Je moet niks in kra doen, want van paard krijg je al 59 kracht en zonder paard gebruik je toch nooit kracht.

skills
Ik maak in skills geen onderscheid tussen pvp en pvm, het volgende is voor beide geschikt:

Als eerste meester je bliksem ontbieden, dit is in pvp en pvm een belangrijke skill. Je doet veel schade aan een grote groep monsters en stunt daar ook nog bij wat ervoor zorgt dat je zelf minder schade krijgt. Pvp is dit de skill waar je mee begint, omdat als je stunt je gelijk je hele skillrush op je tegenstander kan doen door de +/- 4 sec stun.

Daarna kun je kiezen tussen gooi bliksem en genezen. Ik zou zelf voor genezen gaan, maar als je veel bonussen hebt of niet het idee hebt dat je snel dood gaat kun je ook prima voor gooi bliksem gaan. In pvp is gooi bliksem een handige skill, vooral in duels. Het doet bijna zoveel schade als bliksem ontbieden, maar heeft maar een cooldown van 7 sec.

Als derde is het beste de skill te nemen die je vorige keer niet nam.

Hierna raad ik aan gezwindheid te meesteren, deze skill boost de laadtijd van al je andere skills en ook van andere mensen in je groep. Dit is pvp en pvm gewoon heel fijn doordat je een stuk sneller loopt en een stuk vaker skills kan gebruiken.

Hierna zijn er nog 2 skill over, en dit spreekt eigenlijk voorzich, aanval omhoog is waardeloos dus je gaat voor bliksem klauw.

Trainen

Ik zal niet een hele trainingsweg uitstippelen, maar ik geef wat handige tips voor het trainen

1. Zorg dat je een buffer hebt en begin er vroeg mee. Als je op er voor zorgt dat je op lvl 25 al trouwt met je buffer, dan ben je mij hier later dankbaar voor. Ik moet op dit moment zelf een buffer trainen en ik vind het rampzalig. Sommige zouden zeggen: een sjamaan heeft toch geen buffer nodig? JAWEL, juist omdat wij zo slecht zijn pvm hebben wij die hard nodig. Zorg er voor dat je buffer eerst drakenkracht en zegening meestert en dan spiegel, die laatste is een stuk minder interessant.

2. Zorg dat je op je weg naar 35 paardenmedailles bij elkaar sprokkelt, je wil namelijk zo snel mogelijk een strijdpaard strijdpaard omdat dit het trainen heel erg helpt, datzelfde geld voor een militair paard, de paardenskill paardenslag is handig om uit bijna-dood-situaties te rennen

3. Zorg dat je zelf traint, ik ben getraind en het lijkt aan het begin heel leuk, maar je hebt echt rot-items en geen trainingservaring.

Items en Bonussen

Als genezende sjamaan wil je vele bonussen, dan ben je in pvp onverslaanbaar en pvm is het gewoon nodig.
In pvm zou ik lp bonussen zoeken, maar ook zeker %schade naar lp (10% op pakje en 10% op armband) en als laatste is lp regeneratie ook vrij handig, zoals Dixan een keer tegen mij zei: 'Je kan wel veel lp hebben, maar als je het niet op kan houden is het alleen uitstel' (sluit niet uit dat een beetje extra lp zeer handig is)
Daarbij wil je ook kritieke slag en Penetreren hebben.

In PvP is het grotendeels een kwestie van smaak: Ik zelf hou ervan om flink veel spreuksnelheid te hebben om de kwaliteit die je hebt optimaal te benutten, de strategie voor mij is met gezwindheid + veel ss op items een manier om het duel flink uit te rekken, de tegenstander healt toch niet (meestal) dus die gaat op begeven moment dood.
Een andere manier is om heel veel krit te krijgen zodat je het duel snel kan af maken, ontbieden en gooi kunnen als je ze beide achter elkaar krit (4K*2 = 8k en dan 8K
+8k = 16k) gelijk de tegenstander doden, nogmaals een kwestie van smaak.

pvm items
Qua items raad ik voor pvm aan: Gewoon het beste pakje dat je hebt, dan op 65 een goede bliksem vogel bel regelen (+7 of hoger) en zodra je 75 bent een leuke 75 bel met veel gem schade.
Als helm is logisch, gewoon een zonnestraalkap +9 regelen (+7 voldoet eerst ook wel hoor)
Voor schoenen raad ik pvm de 54 schoenen aan voor het blokkeren.
Bij ketting of hemel traan voor penetreren of amethyst voor de regeneratie, moet je afstemmen op de bonussen die je hebt.
Als armband zeg ik of Hem traan met 2k lp of kristal voor regeneratie of witgoud/zilver voor de lp
voor pvm maakt schild niet zoveel uit, gewoon een lvl 61 +9 schild

pvp items

Voor pvp ook weer het beste pakje dat je kan.
Een verlossingswaaier of een 75 bel met 20+ vaard schade
schoenen ligt hier aan de tegenstander, tegen alle tegenstanders behalve sjamanen en magie sura's raad ik 54 schoenen aan, maar voor sjamanen en magie sura's de extatische schoenen voor de spreuksnelheid aangezien die niets hebben om terug te kaatsen dacht ik.
Ik heb zelf het liefst ebbenhouten +9 voor pvp maar hem traan is ook heel fijn voor de int en de kritiek
Als armband weer keuze uit hem traan en witgoud/zilver
en schild moet je afstemmen op de tegenstander, eigenlijk moet je alle 61 schilden +9 maar ik zou beginnen met krijgers omdat die denken dat ze stoer zijn (grapje, maar daar zijn er gewoon het meest van)

ik denk dat ik nu ongeveer klaar ben, iemand nog aanvullingen of ben ik iets vergeten post maar

NB: CharacterGuides als deze zijn bedoeld als suggestie voor hoe je je character kan indelen/opbouwen. Er zijn echter meerdere manieren mogelijk.